Ogólne warunki sprzedaży

§1 POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Ogólne warunki sprzedaży, zwane dalej „OWS" określają prawa i obowiązki stron umów sprzedaży, dostawy towarów i usług oferowanych przez spółkę Petmex Company Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Polance, Polanka 350, 32-400 Myślenice, NIP: 7372205222, REGON: 360346722 KRS 0000999016 zwaną dalej „Petmex" bądź "Spółka".
  2. OWS stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży zawieranych przez Petmex niezależnie od formy, chyba, że strony danej umowy postanowiły inaczej.
  3. Niniejsze OWS obowiązuje wyłącznie przy umowach sprzedaży towarów i usług oferowanych przedsiębiorcom zwanymi dalej Klientem lub Kupującym. Uzupełnieniem OWS mogą być ustalane indywidualnie - Warunki Handlowe.
  4. Każdorazowy obowiązek zapoznania się z OWS leży po stronie Klienta zawierającego daną umowę z Petmex. Klient składając zamówienie, akceptując fakturę, fakturę pro forma lub przystępując do wykonania Umowy potwierdza jednocześnie znajomość niniejszych OWS.
  5. Jeżeli Klient pozostaje w stałych relacjach handlowych z Petmex Strony zgodnie przyjmują, iż przyjęcie przez Klienta OWS podczas zawierania pierwszej umowy z Petmex poczytuje się jako przyjęcie OWS w każdej następnej transakcji.
  6. Niniejszy OWS jest publikowany na stronie internetowej Sprzedającego: www.petmex.pl.

§2 OFERTA ZAKUPU

  1. Petmex zastrzega, iż wszelkie informacje dotyczące towarów, których jest sprzedawcą przedstawione w katalogach, folderach, broszurach itp. a także zamieszczone na stronie internetowej Petmex mają charakter wyłącznie reklamowy i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego.
  2. Wszelkie ceny towarów podane w ofertach skierowanych telefonicznie, pisemnie lub e-mailowe do Klienta wiążą Strony wyłącznie przez okres ważności podany w danej ofercie.
  3. Oferta handlowa przedstawiona przez Petmex nie powoduje automatycznej rezerwacji surowca oraz czasu pracy potrzebnego do realizacji wyrobów, będących przedmiotem tej oferty. Ofertę taką należy traktować jako propozycję warunków zakupu towaru przez Klienta celem złożenia przez Klienta stosownego zamówienia.
  4. Wszelkie ceny towarów podane w ofertach są cenami netto do których należy doliczyć podatek VAT.

§3 ZAMAWIANIE TOWARU

  1. Zamówienia każdorazowo składane będą przez Klienta w formie elektronicznej przez osobę do tego upoważnioną na wskazany adres mailowy Petmex.
  2. Każdorazowe zamówienie przesłane przez Klienta do Petmex powinno zawierać opis przedmiotu zamówienia, proponowany termin realizacji. Zamówienie musi być zaakceptowane przez Petmex zanim rozpocznie się jego realizacja. Za akceptację zamówienia uważa się wysłanie dokumentu ze zbiorczym zestawieniem towarów oraz cen przyjętych przez Petmex do realizacji.
  3. Wszelkie ustalenia pomiędzy Stronami muszą być dokonywane w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Brak odpowiedzi ze strony Petmex nie może być uznany za milczącą zgodę.
  4. W przypadku rozbieżności pomiędzy zamówieniem złożonym przez Klienta a ofertą Petmex, wiążące jest dokument potwierdzający akceptację zamówienia przez Petmex, chyba że Klient odwoła zamówienie, w formie pisemnej (faxem, e-mailem), niezwłocznie jednakże nie później niż w tym samym dniu roboczym.
  5. Termin realizacji zamówień jest ustalany indywidualnie w zależności od możliwości technologicznych, dostępności surowców i innych okoliczności. Terminy dostaw wskazane w potwierdzeniu zamówienia mają charakter informacyjny.
  6. Petmex może wstrzymać się z realizacją sprzedaży w przypadku powzięcia wątpliwości odnośnie prawdziwości danych umieszczonych przez Klienta w zamówieniu.
  7. Petmex zastrzega sobie prawo do zmiany terminu realizacji zamówienia, jeżeli owa zmiana wynika z okoliczności, na które nie ma wpływu. O przesunięciu terminu realizacji zamówienia Petmex poinformuje najpóźniej 1 dzień przed pierwotnym terminem.
  8. Koszty dostawy towaru do Klienta oraz koszty ewentualnych innych usług dodatkowych każdorazowo są ustalane z Klientem podczas składania danego zamówienia. Jeżeli Klient pozostaje w stałych relacjach handlowych z Petmex strony zgodnie przyjmują, iż ustalenie warunków dostawy podczas zawierania pierwszej umowy z Petmex poczytuje się jako przyjęcie warunków przez Klienta dla wszystkich kolejnych umów zawieranych między Stronami.
  9. Anulowanie zamówienia przez Klienta jest dopuszczalne tylko w wyjątkowych sytuacjach po uprzednim pisemnym ustaleniu warunków anulowania zamówienia z Petmex. Petmex zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta rzeczywistymi kosztami, które powstały do momentu anulowania zamówienia.

§4 ZWROT TOWARU

  1. Petmex w stosunku do Klientów będących przedsiębiorcami nie dopuszcza możliwości zwrotu towarów. Zwroty są możliwe jedynie gdy dostarczony towar jest niezgodny z zamówieniem, a o tej niezgodności Klient poinformuje pisemnie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej Petmex w terminie do 7 dni od daty otrzymania towaru. Ryzyko zwracanego towaru obciąża Klienta.
  2. W pozostałych przypadkach Petmex każdorazowo musi wyrazić zgodę na zwrot zakupionego przez Klienta towaru. Zgoda musi być w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zwrot taki będzie wiązał się z koniecznością pokrycia przez Klienta kosztów zwrotnej dostawy do Petmex.
  3. W przypadku dokonania zwrotu towarów na zasadach, o których mowa w pkt.2 powyżej Petmex uprawniony jest do pobrania opłaty administracyjnej w wysokości 10 % wartości zwracanego towaru.
  4. Zwrot towaru winny być dostarczone do magazynu Petmex realizującego zamówienie.
  5. Warunkiem przyjęcia zwracanych przez Klienta towarów jest ich oryginalne opakowanie oraz brak znamion użytkowania i/lub jakichkolwiek uszkodzeń czy też odstępstw od parametrów zawartych w dokumentach zakupu zwracanych przez Klienta towarów.

§5 DOSTAWA TOWARU

  1. Dostawy będą realizowane na zasadach ex works (Incoterms 2020) z zakładu produkcyjnego Petmex w Polance, przy czym Producent gotowy jest – na dodatkowe zamówienie Klienta, za dodatkowo uzgodnionym wynagrodzeniem – dostarczyć zamówione towary według wyboru Klienta do wskazanego miejsca DAP (Delivery At Place).
  2. Petmex dołoży starań aby Dostawa towarów została zrealizowana w terminie określonym w potwierdzeniu zamówienia.
  3. Termin dostawy może ulec zmianie w przypadku wystąpienia obiektywnych przeszkód, a w szczególności:
    1. wstrzymania dostawy z przyczyn leżących po stronie Klienta;
    2. w przypadku braku dostawy opakowań/etykiet w terminach uzgodnionych;
    3. opóźnienia Klienta w zapłacie jakiejkolwiek części wynagrodzenia;
    4. nieudzielenia przez Kupującego informacji niezbędnych do realizacji dostawy;
    5. z uwagi na problemy przewoźników i firm spedycyjnych wynikłych bez winy Petmex;
    6. działania siły wyższej.
  4. W przypadku, gdy Klient nie odbierze towaru w wyznaczonym przez Petmex terminie całkowity koszty związany z realizacją danej dostawy ponosi Klient.
  5. Klient każdorazowo zobowiązany jest do skontrolowania pod względem stanu przesyłki, jakości, ilości, asortymentu dostarczonego towaru oraz zgodność z zamówieniem natychmiast po jego wydaniu. W przypadku braków ilościowych lub szkód w transporcie wymagane jest złożenie pisemnego oświadczenia przez Klienta przewoźnikowi lub dokonanie stosownej adnotacji na dokumencie przewozowym. Wszelkie zastrzeżenia co do ilości lub szkody transportowej dostarczonego towaru należy zgłaszać Petmex niezwłocznie wraz z oświadczeniem przewoźnika lecz nie później niż w terminie 48 godzin od otrzymania towaru.
  6. Ilość dostarczonych towarów może różnić się od ilości zamówionej o +/- 10%, przy czym taka dostawa będzie uważana za właściwie zrealizowaną, a Klient zobowiązany jest do przyjęcia towaru.
  7. W przypadku ewentualnych zastrzeżeń jakościowych w stosunku do dostarczonego towaru Klient zobowiązany jest niezwłocznie nie później jednak, niż w terminie 7 dni od odbioru towaru, pisemnie poinformować o tym fakcie Petmex oraz umożliwić Petmex zbadanie dostarczonego towaru w stanie nienaruszonym.
  8. Każdorazowy odbiór przez Klienta towaru z pominięciem dokonania adnotacji, o której mowa w § 5 ust. 5,7 i 10 OWS traktowanie będzie jako dostarczenie Klientowi towaru zgodnie z zamówieniem.
  9. Klient zobowiązany jest dopełnić wszelkich formalności, o których mowa w § 5 OWS pod rygorem utraty prawa do dochodzenia od Petmex jakichkolwiek roszczeń związanych z dostawą towaru przez Petmex.
  10. Zgłoszenie przez Klienta wady ukrytej towaru musi nastąpić niezwłocznie po jej wykryciu, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia jej wykrycia pod rygorem utraty podstaw do roszczeń względem Petmex Zgłoszenie musi być dokonane w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
  11. Petmex nie ponosi odpowiedzialności za nieterminową dostawę towaru jeżeli opóźnienie w dostawie towaru nie powstało z wyłącznej winy Petmex.

§6 RĘKOJMIA ZA WADY FIZYCZNE I PRAWNE

Petmex w stosunku do Klientów wyłącza stosowanie rękojmi za wady fizyczne i prawne dostarczonych przez Petmex towarów.

§7 POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE

  1. Wszelkie wady towaru Klient zobowiązany jest zgłaszać pisemnie, pod rygorem nieważności w terminie 30 dni od dnia jego dostawy. Z uwagi na charakter towaru reklamacje zgłoszone po tym terminie nie będą uwzględniane przez PETMEX.
  2. W przypadku zaistnienia i zgłoszenia przez Klienta wady towaru Petmex w terminie do 14 dni w przypadku Klienta będącego konsumentem oraz 30 dni w przypadku Klienta będącego przedsiębiorcą od daty otrzymania reklamacji podejmie decyzję dotyczącą zasadności złożonej reklamacji.
  3. Petmex zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu, o którym mowa w § 7 ust. 2 OWS w przypadku, gdy do rozpatrzenia reklamacji konieczna jest opinia osób trzecich lub sprawa ma charakter zawiły. W takim przypadku Petmex zobowiązany jest powiadomić klienta o przyczynach wydłużenia ww. terminu.
  4. Klient w przypadku zgłaszania reklamacji towaru zobowiązany jest udostępnić niezwłocznie Petmex celem zbadania wadliwego towaru w miejscu jego dostawy lub wykorzystania, jak również przekazać Petmex wszelkie niezbędne informacje dotyczące sposobu użycia towaru, a w szczególności technologii jego obróbki czy też warunków w jakich towar jest składowany przez Klienta.
  5. Każde zgłoszenie reklamacyjne musi zawierać: numer faktury lub zamówienia, datę dostawy, numer partii i termin przydatności, precyzyjny opis niezgodności, dokumentację zdjęciową.
  6. W przypadku zgłoszenia reklamacji Klient powinien dostarczyć reklamowany towar do siedziby Petmex, jeśli rozpatrzenie reklamacji tego wymaga na własny koszt. W przypadku, gdy reklamacja okaże się niezasadna, Klient zobowiązany jest dodatkowo pokryć wszelkie koszty jeśli były poniesione w tym między innymi z ekspertyzą, badaniem oraz innymi działaniami podjętymi w związku z rozpatrzeniem reklamacji.
  7. Wniesienie reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku dokonania płatności za towary w ustalonym terminie.

§8 WARUNKI PŁATNOŚCI

  1. Faktury wystawiane przez Petmex są każdorazowo płatne w terminach wskazanych na fakturze licząc od dnia ich wystawienia. Zapłata uznana jest za dokonaną z chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunek bankowy Petmex.
  2. Petmex zastrzega sobie prawo do jednostronnego podwyższenia ceny w razie, gdy po zawarciu umowy wystąpią przesłanki o charakterze obiektywnym uzasadniające podwyższenie ceny towarów, na które Petmex nie miał wpływu, takie jak np. zmiany stawek podatku od towaru i usług, cła, zerwanie łańcuchów dostaw, podwyższenie cen towarów spowodowane siłą wyższą oraz nadzwyczajnymi okolicznościami (wojna, klęski żywiołowe, epidemia itp.).
  3. Ceny podawane przez Petmex nie uwzględniają jakichkolwiek opłat celnych ani innych ciężarów finansowych nałożonych na towary według prawa właściwego dla siedziby Klienta.
  4. W przypadku opóźnień w płatności faktury Petmex jest uprawniony do naliczenia odsetek ustawowych za opóźnienia w transakcjach handlowych. Obowiązek zapłaty odsetek nie wyłącza roszczenia o naprawienie szkody na zasadach ogólnych.
  5. W przypadku, gdy Petmex wymaga przedpłaty należnej ceny lub zabezpieczenia jej zapłaty, termin dostawy nie nadejdzie, dopóki taka przedpłata lub zabezpieczenie nie zostaną w całości otrzymane.
  6. W przypadku opóźnień w płatności faktury Petmex zastrzega sobie prawo do wstrzymania ewentualnych dalszych dostaw towaru i/lub świadczenia usług, w tym również usług związanych z ochroną gwarancyjną towarów, jeżeli takowe mają mieć miejsce, do momentu uregulowania przez Klienta wszelkich należności na rzecz Petmex.
  7. Petmex zastrzega sobie prawo do żądania, niezależnie od ustalonego wcześniej z Klientem terminu płatności, zapłaty ceny przed wydaniem towaru jeżeli po stronie Klienta będzie istniało uzasadnione przypuszczenia, iż Klient nie wywiąże się z konieczności uiszczenia stosownej płatności.
  8. Jeżeli Klient w ustalonym przez Petmex terminie nie dokona odbioru towaru Petmex jest uprawniony do obciążenia Klienta kosztami składowania towaru w wysokości do 100 euro netto za każdy dzień składowania jednej palety nieodebranego przez Klient towaru. Klient ponosi wszelkie ryzyko związane ze składowanym towarem.
  9. Klient nie jest uprawniony do złożenia Petmex oświadczenia o potrąceniu jakichkolwiek wierzytelności przysługujących Klientowi przeciwko Petmex.
  10. Klient nie jest uprawniony do dokonania cesji jakichkolwiek praw i obowiązków wynikających z zawartej z Petmex umowy i/lub złożonego zamówienia w stosunku do osób trzecich bez uzyskania uprzedniej zgody Petmex wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.
  11. Klient wyraża zgodę na przelew istniejących i przyszłych wierzytelności pieniężnych Petmex wobec Klienta stwierdzonych fakturami VAT na faktora. O przelewie wierzytelności Klient zostanie powiadomiony w formie pisemnej lub dokumentowej. Od chwili zawiadomienia zapłata zostanie dokonana na rachunek faktora wskazany w zawiadomieniu o przelewie wierzytelności.

§9 OPAKOWANIA

  1. Petmex jest uprawniony do zakupu opakowań potrzebnych do realizacji zamówień Klienta. W przypadku niewykorzystania opakowań w przeciągu 6 miesięcy od zamówienia Klient zobowiązuje się, w terminie 7 dni od wezwania Petmex, do ich wykupu lub złożenia zamówienia produkcyjnego gwarantującego ich pełne wykorzystanie przed upływem terminu przydatności.
  2. Po bezskutecznym upływie tego terminu, opakowania są przechowywane na koszt Klienta w wysokości 100 euro za każdy dzień przechowywania bądź utylizowane na koszt Klienta wedle wyboru Petmex.
  3. W razie braku wykupu lub złożenia zamówienia produkcyjnego, Petmex jest uprawniony do obciążenia Klienta kosztami zakupu opakowań, magazynowania, a także – po uprzednim wezwaniu Klienta – do ich utylizacji na koszt Klienta.
  4. Klient może dostarczyć własne opakowania. Jeśli nie zostaną one wykorzystane w ustalonym przez Strony terminie, Petmex może je magazynować bądź zutylizować na koszt Klienta zgodnie z §9 ust. 2 i 3.
  5. Petmex nie odpowiada za uszkodzenia, utratę lub pogorszenie jakości magazynowanych opakowań Klienta.

§10 ODPOWIEDZIALNOŚĆ PETMEX

  1. Petmex ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, z tym że odpowiedzialność ta jest ograniczona do szkody o rzeczywistym charakterze, wyłączając utracone korzyści, straty produkcyjne i materiałowe, utratę renomy i dobrego imienia Klienta, itp.
  2. W każdym przypadku odpowiedzialność Petmex z tytułu wszelkich szkód nieobjętych wyłączeniem zostaje ograniczona do rzeczywistej straty Klienta, w wysokości nieprzekraczającej kwoty 100% zamówienia netto.
  3. Petmex nie ponosi odpowiedzialności za wady towaru lub jego niezgodność ze złożonym zamówieniem, które powstały w związku z używaniem towaru w sposób niezgodny z jego przeznaczeniem i właściwościami przechowywania oraz składowania.
  4. Petmex nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta z tytułu wad towaru wykonanego przez Klienta z zastosowaniem towarów dostarczonych przez Petmex.
  5. Petmex nie ponosi odpowiedzialności za przydatność dostarczonego zgodnie z zamówieniem Klienta towaru w stosunku do pożądanych przez Klienta celów.
  6. Petmex nie ponosi odpowiedzialności w przypadku niewywiązania się z zobowiązań wynikających z umowy, jeżeli było to spowodowane przyczynami od niego niezależnymi, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy i których nie można było uniknąć – siła wyższa, działania lub zaniechania osób trzecich za które Petmex nie ponosi odpowiedzialności. Za siłę wyższą w szczególności uważa się wojnę, powstania, rozruchy, stan wojenny, pożar, trzęsienie ziemi, powódź, epidemię, pandemię i inne klęski żywiołowe, lockdown, a także strajki, lokauty i inne nadzwyczajne akcje mające związek ze sprawami pracowniczymi, oraz awarii sieci Internet lub jej części, sieci energetycznej, awarii komputerowych systemów nadzoru i dystrybucji.

§11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Prawem właściwym dla niniejszych OWS jest według siedziby Petmex.
  2. Wszelkie spory powstałe pomiędzy stronami będą rozstrzygane zgodnie z przepisami prawa polskiego.
  3. Strony będą dążyć do polubownego załatwienia wszelkich sporów wynikłych w związku z wykonaniem umów objętych niniejszymi warunkami. W przypadku niemożności polubownego załatwienia sprawy sądem właściwym dla rozstrzygania sporów wynikłych na tle stosowania niniejszych OWS jest sąd właściwy dla siedziby Petmex.
  4. Nieważność lub bezskuteczność niektórych z postanowień niniejszych OWS nie wpływa na ważność lub skuteczność pozostałych postanowień.
  5. Petmex ma prawo przechowywania i przetwarzania danych osobowych Klienta w celach związanych z realizacją umowy sprzedaży.
  6. Jakiekolwiek zmiany niniejszych OWS wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  7. W przypadku, gdy niniejsze OWS zostały sformułowane również w języku innym niż język polski, w razie sporu zastosowanie będą miały OWS w języku polskim.
  8. Bez pisemnej zgody Petmex Klient nie będzie używał nazwy, znaków towarowych ani nazw handlowych Petmex, ani też powoływał się na związki gospodarcze z Petmex w jakimkolwiek celu.
  9. Niniejszy OWS został zatwierdzony przez PETMEX i wchodzą w życie z dniem 01.08.2025 r.